اسکریپت

پکیج فونت های مطرح فارسی برای وبسایت ( کیفیت بسیار بالا و اصلاح شده ) + آموزش

یکی از مشکلاتی که طراحان سایت با آن روبرو بودند , عدم توانایی انتخاب فونت دلخواه در سالیان پیش در محیط وب بود . طراحان فقط میتوانستند از 3 فونت Tahoma , Arial و Mono Type استفاده کنند .

خوشبختانه چند سالی میشه که با روی کار اومدن Css3 این مشکل به طور کلی رفع شده و طراحان وب به راحتی میتوانند از هر فونتی که دوست دارند در دیزاین خود به کار برده و این فونت ها قابل نمایش برای تمامی مرورگر ها و Device ها می باشند .

اما مشکل بعدی برای این کار , تبدیل فونت ها از فرمت TTF به فرمت های SVG , WOFF , EOT ( برای نمایش در تمامی مرورگرها ) میباشد . وقتی فونت TTF به این فرمت ها تبدیل میشود , فونت های کیفیت بالا به فونت هایی با کیفیت پایین و تقریبا غیر خوانا تبدیل میشود .

 

یک پکیج 40 تایی از فونت های تبدیل شده ( با بالاترین کیفیت ) را در اختیار شما عزیزان قرار میدهم که امیدوارم مورد پسند شما قرار گیرد .

این پکیج برای اولین بار با بالاترین کیفیت فونت و کاملا اصلاح شده , به صورت رایگان از این سایت منتشر میشود .

 

آموزش قرار دادن فونت ها در وب سایت :

ابتدا فونت ها رو در لینک انتهای همین پست دانلود نمایید .

سپس با توجه به نوع فونت دلخواه خود , آدرس های مربوطه را در کد زیر جایگزین نمایید و سپس کل کد را در قسمت Css سایت خود قرار دهید .

توجه : در قسمت font-family اسمی برای فونت خود انتخاب نمایید . طبیعتا بهتر است به همان اسم اصلی فونت باشد . مثلا Nasim .

به عنوان نمونه برای فونت نسیم با توجه به این نکته که 3 پسوند فونت نسیم در پوشه font میباشد :

حال کافیست در css , هر قسمتی که میخواهیم فونت ما به فونت جدید تغییر پیدا کند , به آن قسمت اتربیوت font-family داده و مقدار ( value ) آن را اسم دلخواهی که قبلا به فونت داده ایم میگذاریم.

مطالب مرتبط
سیستم مدیریت محتوای فارسی raspina-1.8.6

به عنوان نمونه میخواهیم تمامی H1 ها از این فونت جدید ( مثلا Nasim ) استفاده نمایند :

البته بهتر است بعد از فونت جدید , فونت پیش فرض tahoma را هم بنویسیم تا اگر به هر دلیلی فونت جدید اجرا نشد , از فونت tahoma استفاده شود .

یعنی به صورت زیر :

نکته : اگر بخواهیم تمام سایت به طور کلی دارای فونت نسیم باشند , باید به تگ body , این Attribute و Value را بدهیم . یعنی :

نکته بسیار مهم : در هنگام نوشتن نام فونت ها به حروف بزرگ و کوچک دقت فرمایید . ابتدای هر فونت با حرف بزرگ میباشد , پس باید در css هم به همان صورت نوشت . در صورت عدم انجام این کار , فونت در وبسایت کار نخواهد کرد .

خرید و دانلود

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    خیلی اتفاقی با این پست شما برخورد کردم و برام مفید بود ..خواستم یه تشکری کرده باشم از زحمتتون..منم یه وبی دارم ..اگه وقت کردید بهم سر بزنید ..خوشحال میشم
    http://www.iran-green-tea.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<
دکمه بازگشت به بالا