اسکریپت

ابزار های وب مستر سری اول

ابزار های وب مستر سری اول

ابزار های وب مستر سری اول

در این مطلب قصد معرفی سری اول ابزار های بررسی سئو سایت را داریم که در این مطلب 10 ابزار اول معرفی میشوند. هر یک از ابزار به صورت جداگانه معرفی شده و میتوانید استفاده کنید.

ابزار بازنویسی مقاله چیست؟

 

 

.با این ابزار میتوانید مقاله های انگلیسی را دوباره نویسی کرده و اختصاصی کنید. فقط با یک کلیک مقاله بازنویسی و تغییرات گسترده داده میشود

ویژگی های شگفت انگیز:

بازنویسی مقالات در هر موضوعی  وتبدیل مقاله به یک مقاله اختصاصی
بازنویسی کاملا خودکار و فقط با یک کلیک


 

ابزار چک کننده تکراری بودن مطالب چیست؟

 

این ابزار مقاله شما را در سطح اینترنت بررسی کرده و اگر مطلب در سایت دیگری منتشر شده باشد به شما اطلاع میدهد. خوب حالا سوال اینجاست که این ابزار چگونه کار می‌کند؟ مقاله ای که شما در این ابزار وارد کرده اید به دقت اسکن می‌شود و در سرتاسر وب مورد بررسی قرار می‌گیرد. به احتمال زیاد برخی موارد قرمز را در نتایج خود مشاهده خواهید کرد زیرا برخی عبارات به کار رفته در مقاله ممکن است پرچم قرمز برایتان ایجاد کند.  اگر یک جمله کاملی در مقاله وجود داشته باشد که اصیل نیست، این ابزار منبع اصلی را از محتوای دزیده شده و غیر اصل تشخیص می دهد. به کمک این ابزار می توانید متوجه شوید که مقاله از اینترنت کپی شده است.


 

بک لینک چیست؟

بک‌لینک همان لینکی است که یک سایت، از یک سایت دیگر دریافت می‌کند. بک‌لینک‌ها تاثیر به سزایی در بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته و از همین جهت است که در فرآیند سئو، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلفی برای نشان دادن یک سایت در نتیجه‌های جستجو استفاده می‌کنند. کسی دقیقا نمی‌داند که بک‌لینک‌ها در این زمینه چقدر تاثیر گذار هستند اما در طول زمان ثابت شده که بک‌لینک‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند.

ابزار ایجاد بک لینک چیست؟

ابزار ایجاد بک لینک برای ایجاد رایگان بلک لینک ساخته شده و رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. بک لینک در سئو اهمیت زیادی دارد. بهترین بک لینک ها مرتبط، قابل اعتماد و از صفحاتی با اتوریتی بالا هستند. برای اینکه بتوانید چنین بک لینک هایی را به دست آورید به تلاش و کار زیادی نیاز دارید. اما نتایج کوتاه مدت و بلند مدت نشان می‌دهد، این تلاش بسیار ارزشمند است. این ابزار لینک بیلدینگ لینک‌های ارزشمندی برای سایت شما ایجاد می‌کند.

همچنین میتوانید از طریق ابزار چک کردن اتوریتی بررسی کنید سایت شما چه اتوریتی دارد و بعد از مدتی مجدد تست کرده تا نتایج بک لینک های ایجاد شده را ببینید.

در نهایت ابزار بررسی تعداد بک لینک میتواند به شما کمک نهایی را بکند.


 

ابزار ساخت متاتگ

متا تگ چیست؟

متا تگ و تگ عنوان HTML  عناصر خاص HTML هستند که در سورس کد صفحات وب شما یافت می شوند. نگران نباشید، بیشتر ابزارهای نوشتن صفحات وب و وب سایت های قالب محور به شما اجازه می دهند عنوان و متا تگ صفحات سایت خود را بدون نیاز به ویرایش سورس کد HTML  تغییر دهید. به کمک این ابزار و دستورالعمل های آن، می توانید به راحتی عنوان و متا تگ مورد پسند موتورهای جستجو را برای تمامی صفحات وب خود ایجاد کنید.

مطالب مرتبط
اسکریپت پاسخ دهی اتوماتیک به فیسبوک نسخه ۱.۱

بهینه سازی متا تگ ها

زمانی که عناوین و متا تگ ها به درستی بهینه سازی شده باشند، موتورهای جستجو اطلاعات مورد نیاز برای نمایش و رتبه بندی بهینه صفحات سایت شما در نتایج جستجوی خویش را خواهند داشت. اگر این موارد برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده باشد، رتبه و ترافیک نرخ کلیک شما نیز آسیب می‌بیند.

همه موتورهای  جستجوی بزرگ از متا تگ و عنوان برای مقاصد رتبه بندی و نشان دادن لینک در نتایج جستجوی خود استفاده می کنند. این موتورهای جستجو در برگیرنده بینگ، گوگل، یاهو و سایر موتورهای جستجوست. موتورهای جستجوی ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

ابزار ایجاد متا تگ (Meta Tag Builder)

فرم بالای صفحه را تکمیل کنید و به طور خودکار متا تگ و عنوان موردپسند موتورهای جستجو و دیگر متا تگ‌های مفید را تولید نمایید. کدهای تولید شده را بین تگ‌های <head></head> قرار دهید.

برای بررسی متاتگ‌های سایت‌تان از ابزار بررسی متا تگ استفاده کنید.


 

ابزار آنالیز متا تگ چیست؟

 

متا عنوان چیست؟

متاتگ عنوان متاتگی می باشد که سایت شما بر اساس آن به موتورهای جستوجو معرفی می شود و نام سایت شما در نتایج همان گونه نمایش داده خواهد شد.

متا عنوان به صورت زیر در سورس قالب نمایش داده میشود:

<title> Title</title>

بهترین عنوان باید کمتر از ۷۰ کاراکتر باشد. در صورت بیشتر بودن عنوان به طور کامل در نتایج نمایش داده نخواهد شد.


توضیحات متا چیست؟

در میان متا تگ‌ها، توضیحات متا (Meta Description) از اهمیت بالایی برخوردار است. تگ توضیحات متا در واقع چکیده‌ای از محتوای سایت را ارائه میدهد که از چشم بازدیدکنندگان پنهان است و فقط برای درک بهتر موتورهای جستجو استفاده میشود.

در گذشته نه چندان دور توضیحات متا نقش مهمی در رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو ایفا میکردند، با این وجود گوگل به تازگی اعلام کرده است که تگ توضیحات متا هیچ تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایتها ندارد. اگر به این جمله با دقت بیشتری نگاه کنیم متوجه میشویم که توضیحات متا بطور غیرمستقیم بر رتبه شما در گوگل تاثیرگذارند.


 

متاتگ کلمات کلیدی

متا تگ کلمات کلیدی شامل عبارت‌های مرتبط با صفحه شما می‌شود و توسط برخی از موتورهای جستجو برای رتبه بندی و تعیین موضوع صفحات شما استفاده می‌شود. گوگل اعلام کرده است که دیگر از متا تگ کلمات کلیدی استفاده نمی‌کند. با این حال قرار دادن متا تگ کلمات کلیدی در سایت هیچ ضرری ندارد. متا تگ کلمات کلیدی به صورت زیر در سورس قالب نمایش داده میشود:

<meta name="keywords" content="keywords 1,keywords 2,keywords 3, " />

Open Graph چیست؟

Open Graph پروتکلیست که به یک صفحه وب اجازه می دهد تا به یک آیتم اصطلاحا Rich در شبکه های اجتماعی تبدیل شود.

به صورت تخصصی تر، پروتکل Open Graph مجموعه ای از متا تگ هاست که به وبمسترها اجازه می دهد تا اطلاعات بهینه تری از صفحات خود را به اغلب شبکه های اجتماعی (فیسبوک، گوگل پلای، توییتر، لینکدین و …) ارائه دهند. این اطلاعات به شبکه های اجتماعی کمک می کند تا نمایش بهتری از این صفحات به اشتراک گذاشته شده در خود به کاربران نمایش دهند.

مطالب مرتبط
اسکریپت بازی آنلاین HTML پارکینگ دیوانه Crazy Parking

 

ابزار بررسی موقعیت کلمات کلیدی چیست؟

 

ابزار بررسی موقعیت کلمات کلیدی میتواند برای شما بررسی کند سایت شما با یک کلمه کلیدی در چه صفحه ای از گوگل قرار دارد. البته عدد نمایش داده شده را باید در 10 تقسیم کنید تا صفحه بدست آید.

به صورت پیش فرض ابزار شماره ای نمایش میدهد که ربته اون لینک در گوگل است مثلا ربته 20 یعنی لینک آخر صفحه دوم.


 

ابزار ایجاد Robots.txt چیست؟

کار فایل robots.txt محدود کردن دسترسی روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو به محتویات سایت شماست. این روبات ها بصورت کاملا اتوماتیک عمل کرده و قبل از ورود به هر سایت یا صفحه ای از وجود فایل robots.txt بر روی آن و محدود نبودن دسترسی محتوا مطمئن میشوند. تمامی روبات های استاندارد در اینترنت به این قوانین و محدودیت ها احترام گذاشته و صفحات شما را بازدید و ایندکس نخواهند کرد ولی روبات های اسپم توجهی به این فایل نخواهند داشت. اگر تمایل به حفظ امنیت محتوایی خاص و پنهان کردن آن از دید روبات های اینترنتی دارید بهتر است از پسورد گذاری صفحات استفاده کنید.

در عمل استفاده از فایل robots.txt به شما این امکان را میدهد که صفحات سایت را تنها مختص کاربران اینترنتی طراحی کرده و ترسی از محتوای تکراری، وجود لینک های بسیار در آن صفحه و تاثیر منفی بر سئو سایت نداشته باشید. همچنین به شما این امکان را میدهد که صفحات بی ارزش و کم محتوا را از دید موتورهای جستجو پنهان کنید تا زمان روبات ها در سایت شما برای ایندکس کردن این صفحات هدر نرود.


 

ابزار ایجاد سایت مپ چیست؟

نقشه سایت فایلیست که در آن می‌توانید آدرس صفحات وب را لیست کرده و اطلاعاتی درباره ی محتوای سایت و نحوه ی سازمان دهی آن به موتور جستجو گوگل و دیگر موتورهای جستجو بدهید ، بطور خلاصه نقشه سایت یک فایل xml است که حاوی لیستی از صفحات سایت شماست و باعث تسریع در ایندکس شدن در موتورهای جستجو می شود.
خزنده های وب موتورهای جستجو مانند googlebot اطلاعات این فایل‌ها را خوانده و سایت شما را هوشمندانه تر بررسی و ایندکس گذاری می کنند ، بدین شکل که ربات گوگل به مراجعه به سایت شما آن را بررسی می‌کند و لینک ها و پیوند‌های شما را لیست می کند، درستی یا نادرستی آدرس صفحات را باید تشخیص دهد و پیوند ها با سایت‌های دیگر را از بین آنها جدا کند.
همچنین می‌توانید برای نقشه سایت خود از تگ های ارزشمند متا دیتا (فرا داده ها) استفاده نمایید.

تگ های متا دیتا اطلاعاتی درباره ی یک صفحه وب ارایه می دهند، مانند تاریخ آخرین بروزرسانی صفحه، اگر چه اغلب این تاریخ تغییر می‌کند و همچنین اهمیت این صفحه نسبت به دیگر آدرس‌های سایت را می‌توان مشخص کرد.
با استفاده از نقشه سایت و تگ های فراداده شما می‌توانید لیستی از آدرس ها درباره ی نوعی خاص از محتوا در صفحات خود، شامل ویدئو، عکس و همچنین محتوای تلفن همراه تهیه نمایید.
در نقشه سایت ویدئو، می‌توان مواردی مانند زمان اجرای فیلم، دسته بندی، سن مناسب را مشخص نمایید.
در نقشه سایت تصویر می‌توان مواردی مانند موضوع تصویر، نوع و مجوزهای آن را مشخص کرد.

حالا شما یک فایلی با نام نقشه سایت  ایجاد می کنید و در محلی که به گوگل معرفی می کنید قرار می‌دهید.

با ایجاد صفحات جدید در سایت، این لیست بروزرسانی می شود. گوگل هر بار این لیست را بررسی می کند و صفحات جدید را برای ایندکس کردن بررسی می کند. پس شما مراحل را برای گوگل آسان‌تر کردید.

مطالب مرتبط
دانلود رایگان MC Smart Shop اسکریپت فروشگاه ساز رایگان

آیا من به نقشه سایت نیاز دارم؟

اگر شما یک سایت وردپرس یا جوملا و .. دارید با نصب یک افزونه خودکار نقشه سایت ایجاد میشود اما اگر از سیستم های مدیریت محتوایی که نشقه سایت ندارند استفاده میکنید یا سایت شما html هست حتما نیاز به نقشه گوگل دارید/.


 

ابزار بررسی رتبه الکسا سایت

 

سایت الکسا  یک رنک برای صفحات سایت‌ها تعریف می‌کند و اطلاعات نسبتا کاملی را هم در باره سایت ها ارائه می‌دهد. با ابزار رایگان ما میتوانید این رتبه را ببینید.

در نظر داشته باشید که وب سایت الکسا این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا وضعیت بازدید سایت‌های مختلف را مشاهده کنید.و به همین خاطر به عنوان معیاری برای رتبه بندی سایت های اینترنتی مورد توجه قرار گرفته است. رتبه بندی الکسا بر اساس کاربرانی که تولبار الکسا را نصب کرده‌اند محاسبه می‌شود و به صورت تخمینی است. به همین دلیل است که نمی‌توان به صورت کامل به اطلاعات ارائه شده توسط الکسا اعتماد کرد. سایت‌های دیگری نیز هستند که امکان مقایسه وضعیت بازدید سایت های اینترنتی را در اختیار ما قرار می‌دهند.
یکی از دلایلی که باعث شده سایت الکسا اهمیت زیادی پیدا کند، ارائه اطلاعات بروز و جهانی از وضعیت بازدید سایت‌ها و رتبه بندی جهانی و کشوری سایت‌های اینترنتی است، این موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید به راحتی وضعیت سایت خود را با سایر سایت‌ها مقایسه نموده و نهایتا حتی اگر تصمیم دارید که در وب سایت خاصی تبلیغ کنید، از طریق سایت الکسا متوجه شوید که آیا این تبلیغ برای شما بازدهی لازم را دارد یا خیر. البته باید دقت داشت که رتبه الکسا به صورت تخمینی ارائه می‌شود و رتبه صد در صد دقیقی نیست.


 

ابزار بررسی تعداد بک لینک چطور عمل میکند؟

 

این ابزار بررسی میکند تعداد بک لینک های دریافتی شما چه تعداد است.


تعداد بک لینک چقدر مهم است؟

 

تعداد زیاد بک لینک خوب است اما اگر کیفیت هم داشته باشند. به عبارتی کیفیت بک لینک و اینکه بک لینک از چه سایتی باشد مهمتر از تعداد آن است. اما هر چقدر بک لینک با کیفیت داشته باشیم باز هم کم هست و باید تا میتوانید بک لینک با کیفیت داشته باشید اما فراموش نکنید 1 بک لینک با کیفیت از 1000 بک لینک بی کیفت بهتر است.


بک لینک بی کیفیت چیست؟

 

در همه کسب و کارها و مشاغل افرادی هستند که از راه های مناسب نمی خواهند به نتیجه برسند و سعی می کنند با امتحان راه های دیگر سریع تر به نتیجه برسند . در همین سال های اخیر سایت هایی به وجود آمدند که خرید و فروش لینک می کردند . بدین صورت که سایت مورد نظر با انتخاب یک پکیج بسته به تعداد لینک ها و با هزینه های مختلف ؛ سایت فروشنده لینک صفحات آن را در سایت های مختلف قرار می دهد . در همان ابتدا بسیاری از سایت ها از این راه به نتیجه رسیدند . امروزه نیز سایت هایی وجود دارند که با امتحان این راه به نتیجه می رسند اما مشکل کار اینجاست که رباتهای گوگل به سرعت این موضوع را می فهمند و سایت مذکور را به جایگاه واقعی خود بر می گردانند در برخی از مواقع نیز سایت ها پنالتی می شوند .


با ابزار ایجاد بک لینک میتوانید تعداد بک لینک های خود را زیاد کنید

خرید و دانلود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<
دکمه بازگشت به بالا