آموزش ها

دلائلی برای پنالتی شدن سایت شما توسط گوگل

پنالتی شده‌اید اگر :

  • وبسایت شما در گوگل رتبه و رنک بهتری نمیگیرد
  • آمار بازدیدکننده‌های وبسایتتان افت چشمگیری داشته
  • صفحه‌مهم سایتتان در صفحه اول قرار داشت اما یکباره به صفحه‌های پایین‌تر سقوط میکند
  • زمانی که site:sitename را وارد میکنید هیچ صفحه‌ای پیدا نمیشود (منظور از sitename دامنه وبسایت شماست، برای مثال site:scriptcamp.ir)

پنالتی گوگل

با پنالتی فوتبال تفاوت دارد!! در پنالتی گوگل تنها بازنده وجود دارد و هیچکس برنده‌ نمیشود. به لطف الگوریتم‌های گوگل امروزه ما در نتایج جستجویمان کمتر به وبسایت‌اسپم برمیخوریم و مانند قبل نتایج جستجو پر از سایت‌های اسپم نیست.فرضیات زیادی درمورد پنالتی سایت توسط گوگل وجود دارد، در این مقاله ۱۴ بهانه پنالتی وبسایت توسط گوگل اورده شده است.

  • خرید لینک :

    برخی معتقد هستند خرید لینک نمیتواند یکی از دلایل پنالتی وبسایت باشد، اما بسیاری از کسانی که لینک خریداری کرده‌اند پنالتی شده‌اند. لینک بی‌کیفیت از هر وبسایتی میتواند به رتبه شما آسیب بزند و حتی موجب پنالتی وبسایت شما شود.

  • تبادل لینک بیش از حد :

    لینک های تبادلی زیاد یک زنگ خطر جدی هستند، اگر شما تبادل لینک میکنید دیگر اینکار را ادامه ندهید مسلماً دارید به وبسایت خود ضربه میزنید و بهانه به گوگل میدهید تا سایت شما را پنالتی کند، اگر دوست دارید پنالتی شوید به تبادل لینک ادامه دهید.

  • محتوای دوقلو یا duplicate content :

    امیدوارم شما از جمله کسانی نباشید که بخواهید از تلاش دیگران بنفع خودتان استفاده کنید، اینکه محتوایی را کپی کرده و بدون معرفی منبع آنرا در وبسایت خود نشر دهید نه‌تنها برای صاحب اثر بلکه برای گوگل نیز آزارنده است و دوست ندارد که محتوای تکراری را به کاربرانش نمایش دهد. پس لطف کنید وقت بگذارید و با ادبیات و دانش خودتان مقاله‌ای را بنویسید.با استفاده از ابزار copyspace میتوانید محتوای تکراری وبسایتتان را شناسایی کنید. محتوای دوقلو تنها کپی کردن از مقالات دیگران نیست، duplicate content به این معناست که یک محتوا دو آدرس متفاوت داشته باشند.

  • استفاده بیش از حد از H1 :

    ساختار مناسب یک سایت به سئو و بهینه بودن آن کمک بزرگی میکند، تگ h1 به گوگل میفهماند که صفحه در مورد چیه، اگه از این تگ درست و بهینه استفاده نکنید باعث میشوید تا وبسایتتان پنالتی شود.تگ h1 در هر صفحه تنها باید ۱ بار تکرار شود و معمولاً باید بین ۱۶۰ کارکتر محدود باشد.

  • لینک‌های ۴۰۴ داخلی :

    گوگل میخواهد بداند شما در مقاله خود به چه منابعی لینک داده‌اید، اگر ادرس منبع را اشتباه داده باشید یا اصلا وجود نداشته باشد، به گوگل حق دهید از دست شما عصبانی شود. در این صورت نه گوگل میتواند لینک را دنبال کند و نه کاربران.

  • لینک‌ از سایت‌هایی با زبان دیگر :

    شاید گرفتن لینک از وبسایت‌هایی که زبان نوشتاری آنها با شما فرق میکند، یک امتیاز منفی و حتی بهانه‌ای برای پنالتی وبسایت شما باشد، دلیلی وجود ندارد وقتی شما مطالب وبسایتتان را با زبان فارسی منتشر میکنید یک وبسایت ژاپنی به شما لینک دهد.

  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی :

    اگر در تولید محتوای وبسایتتان بیش از حد بروی کلمه‌ای تمرکز کنید و صرفا محتوا رو برای موتورهای جستجو بنویسید به طوری که کاربر دقیقا متوجه نشه موضوع مقاله در مورد چیه، حتما پنالتی میشوید شک نکنید! چگالی کلمات کلیدی یک مقاله نباید بیش از حد زیاد باشد و باعث شود تا محتوای مقاله برای کاربر نامفهوم باشد.

  • لینک های فوتر :

    شاید به نظرتون عجیب باشه، اما اینکه شما برای اهمیت دادن و کسب رتبه بالاتر برای برخی‌ از لینک‌هایتان در هرجای صفحه از انها استفاده کنید، باعث میشود تا گوگل فکرکند که شما قصد فریب دادن او را دارید. پس سعی نکنید به صورت اسپم وار در فوتر به لینک‌های داخلی لینک دهید.

  • نقشه سایت اشتباه :

    نقشه سایت به ربات های گوگل کمک میکند تا وبسایت شما، راحت‌تر و بهتر تجزیه و تحلیل شود.اگر ادرس نقشه سایت اشتباه باشد و یا اینکه بروز نباشد، شاید یک بهانه برای پنالتی شدن وبسایتتان باشد.

  • لینک مخفی :

    تمامی لینک های وبسایتتان باید برای کاربرانتان مفید و قابل نمایش باشد، هرچیزی که مخفی باشد مشکوک است. هیچگاه سعی نکنید رنگ لینک را با رنگ پس‌زمینه یکی کنید حتی اگر دلیل قانع کننده‌ای داشتید.

  • لینک‌های خارجی ۴۰۴ :اگر به صفحاتی لینک بدهید که ۴۰۴ باشند، گوگل از شما ناراحت میشود حتی اگر به صورت nofollow لینک داده باشید، سعی کنید همیشه در لینک‌ دادن بروز باشید و لینک‌هایی که از سایتتان به دیگران داده‌اید را کنترل کنید.
  • قطع شدن سرور :

    طولانی بودن قطعی سرور سایت شما، باعث افت بازدید و همچنین پنالتی سایت شما میشود. وبسایتی که برای چندین روز یا هفته اماده بکار نباشد و با قطعی سرور مواجه باشد مطمئنن ارزشی برای کاربرانش قائل نیست. اگر گوگل مدت زیادی نتواند به سایت شما دسترسی پیدا کند حتما وبسایت شما را پنالتی میکند.

  • نظرات اسپم وار :

    نظردادن یکی از روش های دریافت لینک قدیمی است، اما همین روش بسیاری از وبسایت‌ها را پنالتی کرده است و باعث افت رتبه آنها شده است. بصورت همزمان و یا با یک کلمه کلیدی به وبسایت خود لینک ندهید، البته بهتر است که اسم خود را وارد کنید نه کلمه کلیدی کاریتان.

  • بازه کوتاه مدت لینک‌ها :

    خیلی بر این باور هستند که با خرید لینک میتوانند به راحتی درصدر گوگل قرار گیرند، این طرز فکر بسیار اشتباه است. لینک میخرید اما در بازه زمانی کوتاه، لینک میخرید اما از سایت‌هایی که به موضوع کاری شما ربطی ندارند، در یک بازه زمانی کوتاه مدت لینک میخرید و… تمامی اینها دلایل و بهانه‌هایی برای پنالتی وبسایت شما و همچنین جوابی برای این سوال است که : چرا وبسایت من پنالتی شده است؟ وجود لینک در بازه زمانی کوتاه مدت (برای مثال ۱ماهه) یک امتیاز منفی به گوگل است.

از دلایلی که ممکن است ربات‌های گوگل وبسایت شما را پنالتی کنند، ما این ۱۴ دلیل را گفتیم و صدالبته که دلایل بیشتری نیز وجود دارد که به دلیل دانش و تجربه کم ما در این زمینه متاسفانه تنها ۱۴ مورد از این دلایل را توانستیم برایتان شرح دهیم.

مطالب مرتبط
لیست کاراکتر های موجود در ادرس ها یا url ها

خرید و دانلود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<
دکمه بازگشت به بالا